12 квітня 2024 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбувся Всеукраїнський круглий стіл з питань інституційної акредитації. Співорганізаторами заходу були Міністерство освіти і науки України, Національне агентство забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО), Львівський національний університет імені Івана Франка, Міжнародний фонд досліджень освітньої політики та інші відомі освітні організації.
Модерував круглий стіл голова національного агентства Андрій Бутенко. Серед спікерів були заступник міністра освіти і науки України Михайло Винницький, заступниця Голови Національного агентства Наталія Стукало та Олена Єременко, президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тарас Фініков та проректор ЛНУ ім. Івана Франка Віталій Кухарський.
У роботі круглого столу взяв участь проректор з наукової та міжнародної діяльності Юрій Данько, який висловив своє бачення про перспективи, проблеми та виклики, пов’язані з інституційною акредитацією в Україні, зокрема щодо якості експертного середовища, що може бути задіяне в процесах акредитації. Його виступ сприяв активній дискусії та обміну думками серед учасників круглого столу, що сприяло розвитку конструктивного діалогу та спільному пошуку ефективних рішень.
Заходи такого формату є важливими для підвищення якості освіти та розвитку освітніх стандартів в Україні. Діалог між учасниками круглого столу створює базу для подальших кроків у вдосконаленні освітньої системи країни та підвищенні її конкурентоспроможності на міжнародному рівні.
Інституційна акредитація – це не лише сучасний виклик, а й важлива можливість для закладів вищої освіти в Україні. Ця практика відповідає стандартам провідних країн Європейського освітнього простору і є ключовим елементом розвитку освіти в цілому. Початок цього процесу в Україні є кроком вперед, оскільки нова модель акредитації передбачає комплексний аналіз закладів вищої освіти за сімома критеріями. Ця комплексна перевірка охоплює різноманітні аспекти діяльності університетів, включаючи їхню місію, цілі та завдання, планування та ефективність процесів, діяльність керівництва та менеджмент, якість освітніх програм, викладацький склад та ефективність навчання, студентську активність, а також фінансові, матеріально-технічні, бібліотечні та інформаційні ресурси. Якісний аналіз надасть можливість ЗВО значно підвищити якість освіти та забезпечити студентам найкращі умови для навчання. Інституційна акредитація стане запорукою того, що студенти зможуть отримати вищу освіту на рівні світових стандартів і здійснити свої найкращі досягнення завдяки високоякісному навчанню та доступу до передових ресурсів.
Сумський національний аграрний університет пишається можливістю бути частиною таких важливих дискусій та залишається відданим своїй місії сприяти розвитку вищої освіти в Україні.