Loading...
Меню сайту
Про університет

Соціально-етичний маркетинг як інструмент забезпечення сталого розвиткуНазва НДР: Соціально-етичний маркетинг як інструмент забезпечення сталого розвитку

Назва НДР: Соціально-етичний маркетинг як інструмент забезпечення сталого розвитку (0120U100884)

Керівник розробки: Голишева Євгенія Олексіївна, к.е.н., доцент

Терміни виконання: 01.01.20 р. – 31.12.22 р.

Обсяг фінансування: 2220,000 тис. грн.

Об’єкт дослідження – процеси управління підприємствами в контексті концепції соціально-етичного маркетингу, що передбачає гармонізацію соціальних, екологічних і економічних інтересів товаровиробників, споживачів, суспільства у цілому.

Мета роботи – розробити і науково обґрунтувати теоретико-методологічні і методичні засади формування і практичного впровадження організаційно-економічного механізму соціо-еколого-економічного управління суб’єктами господарської діяльності різних рівнів на засадах соціально-етичного маркетингу як інструменту забезпечення сталого розвитку.

В основу проекту покладено авторську ідею про можливість соціо-еколого-економічного управління суб’єктами господарської діяльності різних рівнів шляхом застосування методів і інструментів соціально-етичного маркетингу для забезпечення сталого розвитку України. Робочою гіпотезою проекту є те, що розробки проекту у сукупності дадуть принципову можливість точніше обирати, удосконалювати і реалізовувати ефективні інструменти, методи та форми соціально-етичного маркетингу, сформувати на їхній основі засади організаційно-економічного механізму соціо-еколого-економічного управління суб’єктами господарської діяльності різних рівнів. Практична реалізація зазначеного механізму наблизить українську економіку до досягнення глобальних цілей сталого розвитку.

Отримані наукові результати, висновки і рекомендації проекту у сукупності зорієнтовані на розв’язання важливої науково-прикладної проблеми розроблення, наукового обґрунтування і впровадження механізму соціо-еколого-економічного управління суб’єктами господарської діяльності всіх рівнів на засадах соціально-етичного маркетингу для забезпечення сталого розвитку.

Основними результатами проекту, що мають наукову новизну стали: – виявлення головних перешкод забезпечення сталого розвитку української економіки в сучасних умовах; – подальший розвиток теоретико-методологічних засад концепції соціально-етичного маркетингу, що поглибить існуючу наукову базу у частині забезпечення сталого розвитку; – формування методологічних засад соціо-еколого-економічного управління вітчизняними суб’єктами господарювання всіх рівнів на засадах соціально-етичного маркетингу; – удосконалення та систематизація інструментів, методів та форм соціально-етичного маркетингу, які сприятимуть забезпеченню сталого розвитку; – критеріальна база, система показників та методичні засади формування оптимальної системи інструментів, засобів та форм соціально-етичного маркетингу з позиції забезпечення сталого розвитку; – методологічні та теоретико-методичні засади організаційно-економічного механізму соціоеколого-економічного управління суб’єктами господарської діяльності всіх рівнів на засадах соціально-етичного маркетингу для забезпечення сталого розвитку. Основні наукові результати були доведені до рівня конкретних методик і практичних рекомендацій (з урахуванням результатів їхньої практичної апробації), що можуть бути безпосередньо використаними в управлінні суб’єктами господарської діяльності всіх рівнів у руслі переходу до концепції соціально-етичного маркетингу для забезпечення сталого розвитку Отримані результати проекту відповідають кращим у світі науковим роботам з проблематики формування механізмів соціо-еколого-економічного управління конкурентоспроможності підприємства на основі концепції соціально-етичного маркетингу. Проект враховує специфіку українських підприємств та української економічної системи та розробляє рекомендації для вітчизняних компаній. Аналогів результатів в Україні немає. Це пов’язано з тим, що майже всі існуючі наукові праці (Кравченко, 2015; Соколи, 2014) стосуються, в основному, формування фундаментальних засад соціально-етичного або відповідального маркетингу та не враховують аспектів забезпечення сталого розвитку. Розробки авторів сприяють забезпеченню сталого розвитку української економіки. Науковий рівень і новизна одержаного наукового результату: Отримані наукові розробки, висновки та рекомендації суттєво доповнюють і розвивають концептуальні засади соціо-еколого-економічного управління суб’єктами господарської діяльності всіх рівнів на засадах соціально-етичного маркетингу для забезпечення сталого розвитку. Вони розвивають теорію соціально-етичного маркетингу, зокрема підходи до формування оптимальної системи інструментів, форм та методів соціально-етичного маркетингу для забезпечення сталого розвитку. Особливий інтерес отримані результати становлять для вітчизняної науки та науки країн, що прагнуть долучитись до світового співтовариства на правах рівного партнера та конкурента, оскільки формують механізм який дозволить досягти цілей сталого розвитку, які визначила світова спільнота Дослідження надає принципову можливість обирати і реалізовувати найбільш ефективні інструменти, методи та форми соціально-етичного маркетингу в процесі управління вітчизняними суб’єктами господарської діяльності всіх рівнів, враховуючи їхній наявний потенціал та сучасні світові тенденції забезпечення сталого розвитку. Це дозволить Україні долучитися до світової стратегії реалізації цілей досягнення сталого розвитку до 2030 року. Практична значимість одержаного наукового результату: Впровадження в діяльність вітчизняних суб’єктів господарської діяльності результатів цього наукового проекту дозволить не тільки підприємствам розвиватися відповідно до світових тенденцій, а й українській економіці загалом наблизитися до забезпечення сталого розвитку, що визначено пріоритетним напрямком світової спільноти Орієнтація діяльності вітчизняних товаровиробників на концепцію соціально-етичного маркетингу дозволить забезпечити їхню довготривалу стабільність, узгодити інтереси різних суб’єктів своєї діяльності. Це дозволить нівелювати ризики зовнішнього середовища та посилити внутрішні можливості вітчизняних суб’єктів господарської діяльності