Як не зловитися на гачок шахраїв? Як не втратити гроші? Як перевірити працівника банку, який телефонує за додатковою приватною інформацією? Як розпізнати шахрайську схему?
Кіберполіція застерігає і навчає! Не стань мішенню шахрая – запам’ятай правила!
Пʼять речей, які ти можеш зробити, щоб захистити себе від шахраїв:
- Будь пильним та обережним;
- Не перераховуй кошти не верифікованим особам;
- Уникай фейкових сторінок у соціальних мережах;
- Не розголошуй свої персональні дані;
- Ознайомся з шахрайськими схемами на офіційному сайті кіберполіції: https://cyberpolice.gov.ua/ .
З тобою звʼязався працівник банку? Памʼятай про 7 фактів:
- Реальний працівник банку не просить надсилати кошти;
- Лише шахраї наполягають на оплаті грошовим переказом чи криптовалютою;
- Працівнику банку не потрібна інформація про твій картковий рахунок;
- Ніколи не передавай інформацію про твої рахунки тому, хто телефонує;
- Не повідомляй нікому тимчасові паролі, які приходять у смс-повідомленні! Розголошення цієї інформації призведе до втрати коштів;
- Не переходь за посиланнями! Не натискай на посилання, які надсилає тобі «працівник банку»;
- Не виконуй ніяких дій у банкоматах чи терміналах. Співробітник банку не надає вказівок щодо проведення маніпуляцій у банкоматах чи терміналах.
6 ознак фішингового листа:
- Звернення до вас автоматично згенероване;
- E-mail адресанта не офіційний;
- У листі містяться прохання надати персональні дані;
- Наявні кнопки з гіперпосиланням на фейковий сайт;
- Додані невідомі вкладення;
- У тексті присутні граматичні помилки.
Не стань жертвою!
Захисти. Завжди захищай свою особистість. Ніколи не повідомляй особисту інформацію.
Відмов. Довіряй своїм інстинктам. Якщо ти отримав підозрілий електронний лист, видали його. Якщо ти сумніваєшся в правомірності телефонного дзвінка від незнайомця, поклади слухавку.
Повідом. Повідомляючи про шахрайство, ти надаєш правоохоронним органам інформацію, необхідну для припинення злочинної діяльності шахраїв і запобігання, щоб інші не стали жертвами фішингу (обману з метою викрадення особистої інформації).
Основні правила від кіберполіції:
- Будь пильним при отриманні дзвінків з невідомих номерів.
- Не передавай дані карткових рахунків чи паролю до онлайн банкінгу. Банківські працівники ніколи не запитують таку інформацію.
- Не довіряй особі, яка телефонує, тільки тому, що вона знає про тебе персональну інформацію. Шахраї можуть знайти її в Інтернеті.
- Не перераховуй кошти за проханням особи, яка телефонує. Працівники банку ніколи не попросять тебе про це.