16-17 квітня 2024 р. відбулась Весняна школа «Зелена угода ЄС: поточні виклики та майбутні перспективи на шляху до кліматичної нейтральності» в онлайн форматі. Захід проводився в рамках імплементації проєкту Центр досконалості Жана Монне «Європейські Студії соціальних інновацій в освіті» – Jean Monnet Centre of Excellence ESSIE – 101085552 – ERASMUS-JMO-2022-COE.
Весняну школу було організовано Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова спільно з Сумським національним аграрним університетом за участі Асоціації дослідників європейських цінностей в освіті, Сумської територіальної громади, Сумської бізнес-школи та за підтримки Національного Еразмус+ Офісу в Україні. До заходу долучилось понад 90 науковців, дослідників, представників громадських організацій та професійних спільнот, здобувачів освіти з різних університетів України.
Мета Весняної школи полягала в ознайомленні її учасників з досвідом ЄС щодо запобігання змінам клімату, адаптації та пом’якшення наслідків.
Урочисте відкриття школи розпочалося з вітального слова менеджера напряму Жана Монне, Національного Erasmus+ Офісу в Україні Петра КРАЙНІКА, який окреслив важливість тематики Весняної школи, наголосив на тому, що довоєнні виклики зміни клімату нікуди не зникли, ба більше, через вплив війни значним чином загострилися.
Спікерами заходу Сумського НАУ були Олена МЕЛЬНИК, докторка, старша дослідниця лабораторії кліматичної політики, ETH Цюрих (Цюрих, Швейцарія), доцентка, Сумський національний аграрний університет, Почесна професорка Королівського аграрного університету (Сайренсестер, Англія) та Світлана ЛУКАШ, докторка, доцентка кафедри публічного управління та адміністрування, Сумський національний аграрний університет.
Спікери зосередили увагу на таких актуальних питаннях: зелене відновлення України у фокусі Європейської Зеленої угоди, роль соціальної інноваційної освіти у формуванні компетенцій до сталого розвитку та розвитку громад, особливості планування енергетичного та кліматичного розвитку територіальної громади тощо. У межах Весняної школи Олена МЕЛЬНИК провела воркшоп «Освіта для Зеленої Угоди ЄС» про переосмислення освіти відповідно до нового “Зеленого курсу” та стратегію включення кліматичної науки в навчальну програму освітніх закладів.
Підсумком заходу стала презентація дистанційного курсу «Зелена угода ЄС та кліматична нейтральність» на платформі Google class, учасники якого зможуть поглибити знання про систему європейської кліматичної політики та освіти.
Учасники школи отримали не лише цілісні знання, а й цінні навички спільної розробки рішень з питань попередження глобального потепління, адаптації до кліматичних змін та пом’якшення їх наслідків.
Від імені організаторів Весняної школи висловлюємо вдячність учасникам і партнерам заходу та запрошуємо до подальшої співпраці в рамках проєкту!