8 серпня сумчани отримали змогу дізнатися все про передову наукову розробку – гіпоалергенне молоко А2 – з перших вуст. Для цього до Сумського національного аграрного університету завітали представники різних категорій населення. Були серед них діти, молоді матусі, мами-годувальниці, підлітки та їхні батьки, представники загальноосвітніх шкіл, люди старшого покоління.
Проєкт зі створення молока А2 – наукова ініціатива Сумського НАУ, яка виникла в ході іншого проєкту, присвяченого лебединській породі корів. У ході досліджень виявилося, що половина таких корівок мають особливий генотип, який дозволяє їм давати молоко, яке не викликає алергії на білок казеїн та ускладнень з боку травної системи. Крім того, вживання такого молока запобігає розвитку інфекційних хвороб, захворювань серцево-судинної системи, цукрового діабету І типу. Так і з’явилася у науковців СНАУ ідея створити на Сумщині виробництво такого цінного продукту.
До слова, у світі молоко А2 не є чимось екстраординарним. Його можна знайти на полицях магазинів поруч зі звичайним молоком. Для України ж такий продукт є унікальним. Хоча, наприклад, 33% людей віком 30-40 років та 25% людей, старших за 40, які взяли участь у презентації повідомили, що відчувають дискомфорт після вживання звичайного молока. 20% дітей зовсім вимушені відмовитися від споживання цього корисного продукту.
Однак, шлях від наукової розробки до практичного впровадження часто буває довгим і тернистим, і тут би не обійшлося без партнерів університету – Сумської сироварні O`BEREG, на обладнанні якої було впроваджено промислове виробництво молока А2 та мережі супермаркетів «Кошик», в якій ексклюзивно продаватиметься унікальне для України молоко.
Щоб познайомити сумчан з результатами тривалих наукових досліджень, СНАУ організував захід під час якого дорослі могли дізнатися все про новий продукт та поставити питання про якість та користь молочних продуктів загалом, а діти, своєю чергою, змогли в ігровій формі дізнатися про користь молока та продуктів з нього. Такий захід став частиною реалізації стратегічного напрямку роботи СНАУ щодо популяризації здорового способу життя та здорового раціонального харчування українців. На завершення кожен учасник заходу зміг покуштувати молочко А2 та зроблений з нього йогурт, а також отримав невеличкі сюрпризи від партнерів.