Навчальний процес у Сумському національному аграрному університеті – це система науково-обгрунтованих організаційних, методичних і дидактичних заходів, спрямованих на реалізацію змісту освіти на певному освітньо-кваліфікаційному рівні відповідно до стандартів вищої освіти та гармонізованих з принципами формування Європейського простору вищої освіти.
Мета навчального процесу полягає у реалізації особистісного потенціалу людини, розвитку її творчих (креативних) здібностей, задоволенні потреб особи і суспільства у підготовці компетентних фахівців, конкурентноздатних на національному та міжнародному ринках праці.
Навчальний процес базується на принципах науковості, гуманізму, демократизму, ступеневої освіти, її послідовностіта неперервності, органічного єднання освітньої і наукової діяльності, незалежності від втручання будь-яких політичних партій, громадських та релігійних організацій.
Зміст навчання формується на основі освітньо-кваліфікаційної характеристики та визначається освітньо-професійною програмою, структурно-логічною схемою підготовки, навчальними планами, робочими навчальними планами, індивідуальним навчальним планом студента, програмами навчальних дисциплін, нормативними документами органів державного управління України.
Організація навчального процесу у Сумському НАУ регламентується чинними нормативно-правовими документами України, стандартами вищої освіти з урахуванням принципів формування ЄПВО.
Навчальний відділ здійснює координацію навчального процесу в університеті у відповідності до вище зазначених принципів та вимог ЄПВО. Цей структурний підрозділ спільно з факультетами та кафедрами виконує навчально-методичні та організаційні функції щодо забезпеченнята вдосконалення навчального процесу шляхом впровадження прогресивних методів і технічних засобів навчання.
Навчальний відділ забезпечує:
- управління навчальним процесом;
- організацію розрахунків штатів науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного складу;
- розробку стратегій впровадження сучасних технічних засобів навчання;
- формування розкладів навчальних занять, заліково-екзаменаційних сесій для студентів денної та заочної форми навчання;
- контроль за ефективним використанням аудиторного фонду;
- статистику контингенту студентів;
- аналіз успішності студентів.
Cектор методичного забезпечення управління якістю освітньої діяльності та якості вищої освіти забезпечує:
- супроводження системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти (система внутрішнього забезпечення якості):
- координація діяльності з розробки, впровадження та підтримки функціонування системи забезпечення якості освіти в Університеті;
- організація та проведення внутрішніх перевірок (аудитів) підрозділів університету з дотримання вимог системи забезпечення якості освіти;
- моніторинг ведення електронних журналів;
- моніторинг написання курсових та дипломних робіт;
- моніторинг дистанційної форми навчання (денної та заочної);
- супроводження методичного забезпечення навчального процесу:
- розробка й впровадження нормативних документів щодо методичного забезпечення навчального процесу (вимоги до навчальних програм, структури навчально-методичного комплексу дисциплін кафедри, тестового контролю знань студентів, методичного забезпечення самостійної роботи студентів тощо);
- прийом робочих начальних програм, навчально-методичних комплексів, організація та проведення ректорських контрольних робіт;
- сприяння впровадженню інноваційних технологій та методів у навчальний процес СНАУ.
Студентський відділ кадрів забезпечує:
- підготовку, належне документальне оформлення, підшивку та передачу особових справ студентів денної та заочної форми навчання, які закінчили навчання у поточному році до архіву університету на зберігання;
- ведення архіву особових справ студентів університету денної та заочної форми навчання;
вибірку оригіналів документів про освіту з особових справ студентів, які закінчують навчання; - передачу оригіналів документів студентів випускних курсів до деканатів
університету; - реєстрацію поточних наказів, що стосуються академічних відпусток, навчання, відрахування студентів заочної форми навчання;
- у координації з відповідними кафедрами та факультетами:
- організацію та контроль за виробничою практикою студентів університету;
- моніторинг баз практик на предмет їх сертифікації та відповідність щодо виконання програм практики;
- направлення студентів університету для проходження практики до сертифікованих підприємств;
- реєстрацію договорів про співпрацю на проходження практики студентами університету;
- контроль за своєчасним та належним оформленням наказів поданих факультетами на проходження практики студентами університету;
- контроль за належним оформленням документів по проходженню виробничої (навчальної) практики;
- оформлення трудових книжок студентам та випускникам університету;
- прийом особових справ студентів зарахованих на денну та заочну форму від технічних секретарів приймальної комісії та поточне ведення цих справ.