Народний депутат України Юлія ГРИШИНА відвідала Сумський національний аграрний університет у рамках робочого відрядження до Сумщини.

Юлія ГРИШИНА, народний депутат України, голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, доктор юридичних наук, професор, 11 жовтня 2023 року стала гостем Сумського національного аграрного університету задля вирішення нагальних питань організації надання вищої освіти в регіоні.

Спершу Юлія ГРИШИНА разом з головою Експертної ради студентів Іллею БІЛЯКОМ провела зустріч зі студентами регіону, тема якої «Можливості студентів в умовах воєнного стану». Під одним дахом на базі Сумського НАУ зібралися представники, крім нашого закладу вищої освіти, ще й СумДУ, СумДПУ та СФ ХНУВС. Серед адміністрації регіону та навчальних закладів присутніми були Володимир ЛАДИКА, ректор Сумського національного аграрного університету, доктор сільськогосподарських наук, академік національної Академії аграрних наук України, заслужений працівник освіти України, та Михайло АНАНЧЕНКО, народний депутат України, член наглядової ради СНАУ.

Основний акцент під час зустрічі зі студентами зробили на діяльності Експертної ради студентства закладів вищої освіти та членстві студентів у ній.

Юлія ГРИШИНА під час вітального слова висловила захоплення стосовно якості організації навчального процесу:

«Зараз ми знаходимося за 30 кілометрів від кордону з агресором. І тут життя кипить. Тут проводять заняття офлайн, під час тривог отримують знання в бомбосховищах. Скажу чесно, у деяких університетах України досі навчаються онлайн і не лагодять укриття. Пишаємося тим, що зараз перед собою бачимо, адже коли їхали до Сумщини, не розраховували, що потрапимо в такий активний навчальний процес.»

Юлія ГРИШИНА та Ілля БІЛЯК відповіли на питання, що турбують студентську молодь Сумщини. Як буде організовано навчання для студентів-ветеранів? Чи можна буде хлопцям здобувати освіту за кордоном за міжнародними проєктами ERASMUS+? Чи зникне в майбутньому навчання на бюджетній основі? Як каратимуть за плагіат? Студенти отримали вичерпні відповіді від представника влади. А ще обговорили питання булінгу та мобінгу.

Другою частиною заходу стала зустріч Юлії ГРИШИНОЇ з представниками адміністрації Сумського національного аграрного університету, у ході якої присутні обговорили виклики воєнного стану та їх вплив на функціонування закладів вищої освіти з погляду керівництва установи.

Заключною частиною візиту стало знайомство народного депутата з науковцями Сумського національного аграрного університету, які наразі перебувають і працюють за кордоном.

Юрій ДАНЬКО, проректор з наукової та міжнародної діяльності, модеруючи зустріч, зауважив:

«Наші викладачі зараз працюють у найкращих університетах світу. Це не просто гучні слова. Це дійсно титани серед міжнародних установ. Приміром, Олена МЕЛЬНИК є науковцем в університеті ETH Zürich, який за різними показниками займає 2-3 місце серед світових ЗВО.»

Кожна з представниць розповіла про свою роботу, громадську діяльність і життя в інших країнах, поділилася планами на майбутнє щодо впровадження міжнародного досвіду в Сумському НАУ.

За підсумками, Юлія ГРИШИНА поділилася враженнями від розповідей науковців:

«Я вражена тим, наскільки достойні місця Ви, тимчасово перемістившись за кордон, знайшли там. Захоплена, що продовжуєте тримати зв’язок з рідним університетом. Вам вдається запроваджувати неймовірні проєкти й долучати до них СНАУ. Дуже хочеться, щоб Ви повернулися, бо розумію, що поринаєте в цю роботу за межами Батьківщини.»

Більше про діяльність працівників СНАУ, які зараз перебувають за межами України, читайте в серії інтерв’ю «СНАУ за кордоном»:

Ректор Сумського національного аграрного університету, академік НААН України Володимир ЛАДИКА висловив вдячність представниці влади за плідну результативну зустріч:

«Надзвичайно важливою є підтримка влади наразі. Сьогодні багато питань обговорили, багато правильних рішень винесли. Переконаний, співпраця адміністрації університетів з представниками влади – рушійна сила удосконалення системи вищої освіти.»